Παιδεία
Παιδεία, μία λέξη με τεράστια σημασία. Η αρχή και το τέλος. Το θεμέλιο και η κορυφή. Είναι η διαδικασία που εφοδιάζει τον άνθρωπο με γνώση και παράλληλα τον κάνει και σοφό με ορθή χρήση. Αυτά τα δεδομένα έκαναν πολιτισμούς να ανθίσουν και τους ανθρώπους να εξελιχθούν. Η προσέγγιση πρέπει να είναι διαρκής και ολοκληρωτική αφού ως διαδρομή δεν κάνει στάσεις και συνεχώς αναπτύσσεται.
Ο πρώτος και βασικός αποδέκτης των δημόσιων επενδύσεων. Η βασική επένδυση γίνεται στα θεμέλια και η παιδεία είναι το βασικότερο, συνεπώς εκεί θα υπάρχει μόνιμο πλαίσιο υποστήριξης. Από την παιδεία μπορεί να προέλθει το μεγαλύτερο ποσοστό ανταπόδοσης αφού επηρεάζει άμεσα την οικογένεια, την εργασία, το δημογραφικό, την εξέλιξη αλλά κυρίως την προσφορά γνώσης και συμπεριφοράς.
Η αρχή, που είναι και το ήμισυ του παντός, ξεκινάει από το οικογενειακό περιβάλλον, συνεχίζει με την είσοδο και την εξοικείωση με το σχολικό περιβάλλον, ακολουθεί ο εφοδιασμός με γράμματα, αριθμούς και συμπεριφορά ώς βασικά εργαλεία υποδοχής της γνώσης. Στην συνέχεια υπάρχει το στάδιο της καλλιέργειας των ικανοτήτων, η επιλογή τομέα ενασχόλησης, η εξειδικευμένου και υψηλότερου επιπέδου μόρφωση και τέλος η είσοδος στον ενεργό κοινωνικό ιστό.
Τα παραπάνω είναι η βασική αναφορά της επιθυμητής διαδρομής. Οι χώρες που επενδύουν στην παιδεία, αυτόν τον χάρτη έχουν ως οδηγό, και με συνείδηση της ευθύνης το κάνουν πράξη.
Στην Ελλάδα άκρη δεν έχουμε βγάλει ακόμη. Εξαγγελίες και διαπιστώσεις αρκετές, αλλά σχεδιασμό κανέναν. Προσωπικές εκτιμήσεις του κάθε υπευθύνου, αλλαγές κατά την κρίση του, ξανά και ξανά, χωρίς κανέναν σχεδιασμό και ανάλυση. Μόνο περιπλοκότητα και υποβάθμιση.
Φυσικά η διαδικασίες και το αποτέλεσμα παραμένουν ίδια. Δεν υπάρχει ελεύθερη και δωρεάν παιδεία. Υπολειτουργούν όλες οι δομές, εκτός από τις ιδιωτικές. Δεν υπάρχει σαφής και σταθερός προορισμός, εκτός των ιδιωτικών ιδρυμάτων. Δεν υπάρχει κανένα αποτέλεσμα χωρίς τον ρόλο του πρωταγωνιστή να τον ερμηνεύουν τα ιδιωτικά. Συνεπώς, κατά τους υπευθύνους, ας γίνει ιδιωτική επίσημα η παιδεία για να γλιτώσουμε και πόρους.
''Όχι δεν είναι έτσι, αλλά ακριβώς το αντίθετο''
Η προσέγγιση επί του θέματος είναι η αναβάθμιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, με ρυθμούς ανώτερους από την ιδιωτική. Είναι διαφορετικός ο ρόλος, και όχι ανταγωνιστικός. Φυσικά και η ιδιωτική εκπαίδευση θα παίξει σημαντικό παράγοντα γνώσης, αλλά με διαφορετική διαδικασία. Εμείς επενδύουμε στην παιδεία και θα πάρουμε το αποτέλεσμα. Αυτό προστάζει η ιστορία μας και η ευθύνη απέναντι στα παιδιά, και αυτό θα γίνει πράξη.
απογραφή και καταγραφή
πόροι
οικογένεια
στάδια
υλικό
ανώτερα ιδρύματα
αξιοποίηση
συνεργασίες
δυναμικό
Με την απογραφή και την καταγραφή ορίζουμε την ιεράρχηση των αναγκών και των ελλείψεων, εξορθολογούμε την διαχείριση, καλύπτουμε τις ανάγκες, εφαρμόζουμε πρόγραμμα με χρονοδιάγραμμα βάση προτεραιότητας αναγκών.
Στηρίζουμε την οικογένεια με ενέργειες σε άλλα σχετικά Υπουργεία και με αυτά τα δεδομένα παρέχουμε ηρεμία και ασφαλές περιβάλλον. Αυξάνονται οι ευθύνες των γονέων απέναντι στην παιδεία των παιδιών. Κάνουμε το σύστημα της παιδείας σύμμαχο με την οικογένεια με συχνές ενημερώσεις για την εξέλιξη. Βάζουμε τους γονείς σε πρώτο πλάνο για προτάσεις, παράπονα, διαπιστώσεις, ενημέρωση.
Οργάνωση παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων για την υποδοχή όλων των παιδιών σε όλη την επικράτεια, πραγματική διαπαιδαγώγηση και ομαλή γνωριμία με το σχολικό περιβάλλον. Θέλουμε παιδιά σε εκπαιδευτήρια και όχι σε αρένες.
Επιμελής βασική μάθηση με γράμματα και αριθμούς, πολλές δραστηριότητες, παρακολούθηση ικανοτήτων με συχνή ενημέρωση γονέων.
Σεβασμό στην παιδική ηλικία των παιδιών με χρόνο και χώρο να χαρούν αυτά τα χρόνια.
Είσοδος στο επόμενο στάδιο, επιλογή τομέα με βάση τις ικανότητες, εντατική εκμάθηση των σχετικών μαθημάτων, διαγωνισμοί και δραστηριότητες.
Υποδοχή στο ίδρυμα επιθυμίας, εισαγωγικά μαθήματα, εισαγωγικές εξετάσεις, είσοδο στην εξειδικευμένη γνώση του τομέα επιλογής.
Κατάργηση βαθμολόγησης, καθιέρωση διαγωνισμών, οργάνωση όλων των κλάδων, είσοδο τεχνολογίας σε όλα τα στάδια, αναθεώρηση διδακτέας ύλης με βάση την ωριμότητα υποδοχής, στοχευμένη μάθηση.
Έλεγχος υποδομών, υλικού, ανακατασκευή με σημερινά πρότυπα, είσοδο τεχνολογίας και επιστήμης, υλικό και εργαλεία στους παιδαγωγούς. Εξάσκηση στο δυναμικό, παρακολούθηση προόδου, κάλυψη θέσεων με ορθή προσέγγιση, συχνές συζητήσεις για την ανάπτυξη ορθής λειτουργίας, αυστηρό πλαίσιο ευθυνών.
Αναβάθμιση των ανωτέρων ιδρυμάτων θεωρητικής και πρακτικής γνώσης, με στόχο την αναρρίχηση στις υψηλότερες θέσεις, είσοδο ξένων φοιτητών, αξιοποίηση έρευνας, δυναμική συμμετοχή σε διεθνείς διοργανώσεις, διοργάνωση διαγωνισμών, ισοτιμία πτυχίου θεωρητικής και πρακτικής γνώσης. Συνεργασίες με ιδρύματα παγκοσμίως, ιδιωτικά και κρατικά, κέντρα ερευνών, ανάπτυξη θεσμού γνώσης- έρευνας- ανάπτυξης.
Η παιδεία είναι βασικότατος άξονας στο πρόγραμμα για την υλοποίηση του οράματος. Με το ρητό
«η γνώση είναι το αγαθό, και η γνώση της σοφία»
που αποτυπώνει πλήρως την ερμηνεία της γνώσης ξεκινάμε, και με ενίσχυση του ορισμού της παιδείας στην πράξη δημιουργούμε. Όλα τα παραπάνω είναι η διαδρομή και ο προορισμός. Είναι η επένδυση που θα φέρει αναβάθμιση σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και σε αυτήν στηρίζουμε την εδραίωση των αποτελεσμάτων της αναγέννησης.